вівторок, 19 березень 2024, 05:01
Конфлікти

Сатанівська ОТГ: чому місцева влада не поспішає з ремонтом шляхів

Сатанівська ОТГ: чому місцева влада не поспішає з ремонтом шляхів

В редакцію «АКТУАЛЬНО» звернулися мешканці Сатанівської об’єднаної територіальної громади. Зокрема людей хвилювала проблема розбитих доріг в самісінькому адміністративному центрі громади — Сатанові.

Так сталося, що дорога Р-48, автомобільний шлях регіонального значення, хоч і проходить територією Хмельницької області через Кам’янець-Подільський — Сатанів — Війтівці — Теофіполь — Білогір’я, але є невід’ємною частиною центру Сатанова. А люди на неї виїжджають крадучись.

Вперто ніхто не хоче зробити, ну хоч би трошечки зробили – бідкається місцева жителька, яка боїться називати своє прізвище, посилаючись на те, що їй тут жити, а влада не схвалює, коли люди виносять проблему на загал. З її слів, коли в минулому році пригрозили владі викликати журналістів, то одразу ж отримали податкову перевірку ті підприємці,-де працювали невдоволені люди.

Дивіться, якщо машина їде на швидкості, то ні вона не бачить, ні її не видно. А тут немає ні розмітки, ні знака. Кущі, які перекривають огляд водіям та пішоходам ніхто не вирубує. Колись, це ще робила самотня жіночка, що господарює в домі поряд. Але зараз їй це не під силу. Як люди піднімають шум, ще присилають якогось комунальника з сокиркою. Але ж ми громада, до нас гроші якісь ідуть, хіба немає на те, щоб зробити безпечним цей виїзд?

При з’їзді з цієї вулиці на дорогу, що веде до вулиці Першотравневої, дійсно небезпечно, до того ж пошкоджено дорожнє полотно та дощі вимили газову трубу. Але це також нікого не хвилює – бідкається сатанівчанка.

Люди намагалися звернутися до облавтодору, але там сказали, що це не їхня компетенція. Куди звертатися людям? Звісно ж, до своєї місцевої влади – Сатанівської селищної ради. Але і там чомусь людям не допомогли.

Тож наші журналісти звернулися до заступника селищного голови Бурячок Михайла Володимировича за відповіддю, чому не можна зробити жителям Сатанова цей невеличкий шматок дороги. Але перед будівлею самої селищної ради нас чекав сюрприз: натрапляємо ще й на ями на дорозі, по якій жваво носяться 40-тонні ваговози.

Самосвали 40-тонники їздять по центру міста. Вони не розбивають вам дорогу? – запитуємо Михайла Володимировича.

Розбивають. Ми неодноразово зверталися до САД. Була навіть скарга від жителів нашої громади, зокрема від жителів села Юринці ’їзд зі сторони Городка) особливо в літній період часу ці великовагові машини проходять практично через населений пункт.

Не зважаючи на те, що місцева влада намагається зробити з Сатанова європейське містечко, викладаючи бруківкою вулиці в центрі, пішохідні доріжки, є в Сатанівській об’єднаній громаді дороги державного значення, які проходять через населений пункт Сатанів і інші населені пункти громади.

Це дороги державного значення Р-48 Кам’янець-Подільський – Білогір’я (проходить територією Хмельницької області через Кам’янець-Подільський — Сатанів — Війтівці — Теофіполь — Білогір’я) та Р-50 з під’їздом до курорта Сатанів (проходить через Ярмолинці, відгалужуючись від національного автошляху Н-03, а також через Пільний Олексинець, Городок і закінчується в Сатанові, з’єднуючись з автошляхом Р-48). 

Селищна рада офіційно звернулася до Служби автомобільних доріг з листом про те, щоб на автодорозі державного значення Р-50 на під’їзді до населеного пункту с. Юринці спрямувати рух великовагового транспорту в об’їзд. Для цього лише треба було їм встановити відповідні знаки. У відповідь отримали листа за підписом заступника начальника Служби автомобільних доріг про те, що встановлення таких знаків не передбачено Проектом організації дорожнього руху автомобільної дороги Р-50. Щодо вантажного транспорту, що проходить селищем з перевищенням допустимої маси, то запропонували звертатися до Укртрансбезпеки та Патрульної поліції області.

Тож в підсумку місцева влада нічого не може зробити, аби не пускати вантажівки до своїх населених пунктів. А намагання зробити це самостійно потягне на перевищення своїх повноважень – тоді вже чекай СБУ чи прокуратуру – впевнені в селищній раді.

Вихід з цієї ситуації керівництво громади вбачає у будівництві об’їздної дороги. Таких доріг в селищі є аж дві. Одна мала би з’єднати між собою трасу Р-48 та Р-50 зі сторони Спасівки, розгрузивши тим самим центр Сатанова.

А інша мала б вивести вантажівки і транзитний транспорт, що їде на Війтівці взагалі чи не за Сатанівку.

Єдине, що перша дорога, хоч і є, але її немає на балансі ні в селищної ради ні в Службі автомобільних доріг. Тому ні одні ні інші не можуть за неї взятися. А другу громада самостійно не потягне: треба просити державу в особі тої ж Служби. І дійсно, здавалося б, навіщо зараз викидати купу грошей в розбиті дороги, якщо краще дочекатися об’їздної?

Тож коли постало питання відремонтувати дорогу навпроти селищної ради, вирішили це відкласти – все одно колись буде об’їздна. Краще утеплити приміщення шкіл, сільради інші, аби зменшити цієї зими витрати на газ.

Хоча дорогами все ж час від часу селищна рада займається. В минулому році відремонтували таки частину дороги по вулиці Бузкової: вкрили поверх старого полотна новий асфальт, встановили бордюри та вмостили тротуари бруківкою. Витратили на це майже один мільйон чотириста тисяч гривень.

Журналісти відвідали цю ділянку і змогли оцінити ефективність використання бюджетних коштів та якість ремонту.

Зробили 406 метрів дороги площею — це біля 2483 м кв. Там підремонтували існуюче дорожнє покриття, вклали новий шар асфальтобетонну, 5 см накрили, і відповідно зробили тротуар в бруківці – розповів вже на вулиці Бузкової заступник голови.

— А щодо скарг людей до повороту на Першотравневу? – запитуємо заступника селищного голови.

А що ми там зробимо? Це дорога державного значення і за неї відповідає Служба автодоріг області. Заїзди-з’їзди теж їхні. Хай вони роблять, – вважає Михайло Володимирович.

Тож далі їдемо до Служби автомобільних доріг Хмельницької області.

Так, це наша дорога Р-48, та ми відповідаємо за якість дороги тільки в межах дорожнього полотна. – розповідає нам начальник відділу ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг, штучних споруд Пастухов Микола Петрович і відкриває кадастрову карту. – Ось на карті є межі, вони співпадають з краєм дорожнього полотна. Щодо дорожнього полотна, днями я був там, ніяких недоліків немає. А от щодо з’їзду-виїзду, то це компетенція органу місцевого самоврядування, тобто Сатанівської селищної ради. Що від нас залежить, то буде звернення від ради – ми відреагуємо. От тільки не пускати транспорт на дорогу загального користування державного значення – не можна.

Розуміючи, що ситуація заходить в глухий кут, звертаємося, як до експерта, Матус Сергія Миколайовича. Він довгий час очолював відділ організації та безпеки дорожнього руху Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, а зараз очолює на Хмельниччині Службу місцевих автодоріг. З його слів, не зважаючи на те, що на дороги Хмельниччині в цьому році виділено 1 мільярд гривень, май же всі кошти розписані на магістраль Н-12. Роботи проходять від кордону Тернопільської області до обласного центру. Також в сторону Кам'янця-Подільського від «Козацької долини» до Дунаївців, Шатава (114 мілн), «Тещин язик» (156 млн), по місту Кам'янець-Подільський Північна і Привокзальна (56 млн) тощо. Як бачимо, в пріоритеті держави міжнародні та національні дороги.

Ситуацію по Сатанову я знаю вже не один рік — розповів Сергій Миколайович нашому журналісту. — Що можу сказати, керівництву громади треба припинити мріяти про об’їздну дорогу. Коштів на її будівництво треба чимало. Візьміть наприклад об’їзну Дунаєвець на дорозі Н-03. Будується вона з 2004 року і складається з 3-х черг. Перша черга 2,7 км здана в 2007 році, другу чергу 1,9 км планують здати в цьому році. Залишиться третя черга протяжністю 3,12 км. Даю 1000 відсотків, що поки Дунаєвецьку об‘їзну не завершать, в жодному населеному пункті області роботи не почнуть. При нормальному фінансуванні (75-100 мільйонів) і такому темпі робіт, Сатанівська ОТГ зможе надіятися, що почне будуватися їхня об’їзна лише в 2030 році. Але тепер порахуйте, скільки треба буде часу, аби зробити її, якщо Дунаєвецька об'їзна вже будується 14 років, а зроблено трохи більше половини? 

А щодо неможливості провести ремонт на дорозі Р-48 чи навіть Т0903 (перед сільрадою), то є в Бюджетному кодексі стаття 991 щодо доріг державного значення, які співпадають з дорогами в населеному пункті. При бажанні селищної ради вони можуть звернутися в САД області, надати на узгодження свій проект ремонту дороги і за кошти свого селищного бюджету зробити її. Але чи є в них бажання? А от щоб пустити фури в об’їзд – не мають права. Тільки якщо буде альтернативна об’їзна дорога.

А от для того щоб розпочати її робити, якщо вона не належить ні громаді ні Службі, треба мати акт передачі землі на баланс. Хоча, коли готувався матеріал, ми дізналися, що 28 вересня Сатанівська ОТГ отримала на баланс 2500 гектарів землі тепер і за межами населених пунктів. Можливо серед них і «нічийна» об'їзна дорогу, про яку нам розповідали в Сатанівській селищній раді.

Тож в якому році мешканцям Сатанова чекати об'їзну? Може, все ж таки, час братися і за дороги?

Яким журналісти побачили ремонт дороги по вулиці Бузкової

У 2017 році у селищі Сатанів відремонтували 406 метрів центральної вулиці Бузкової. На це з місцевого бюджету виділили 1 374 126 гривень.

Ця ділянка дороги знаходиться у східній частині містечка недалеко від кордону з Тернопільською областю.

Фото зі супутника:

По документам ремонт дороги вказаний як капітальний, але такий вид робіт передбачає повної заміни старого покриття. У Сатанові ремонт дороги більш схожий на поточний середній.

Ремонтувала ділянку на вулиці Бузкової фірма ПП «Строй-Сервіс-999». Юридична адреса підприємства знаходиться на об’їзному шосе міста Староконстянтинова. За інформацією аналітичної системи YouControl статутний капітал компанії складає 934 000 гривень.

ПП «Строй-Сервіс-999» є фігурантом кримінальної справи. 08 травня 2018 року до Старокостянтинівської місцевої прокуратури звернувся із рапортом прокурор Старокостянтинівської місцевої прокуратури Войтов С. В. про те, що посадові особи ПП «Строй-Сервіс-999» та Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою між собою, у грудні 2017 року, внісши до акту приймання виконаних робіт неправдиві відомості щодо якості виконаних робіт по наданню послуг з поточного дрібного ремонту автомобільної дороги місцевого значення О230913 об’їзна м.Красилова (окремими ділянками), привласнили кошти державного бюджету.

7 серпня 2018 року слідчий суддя Красилівського районного суду Хмельницької області Боголюбова Л.М ухвалила надати дозвіл до документів, які необхідні слідчим під час розслідування.

Тож як цей підрядник відремонтував дорогу у Сатанові?

З 15 основних видів пошкоджень, через які проявляються недоліки, що допустили під час ремонту, на вулиці Бузкової журналісти вже виявили чотири види пошкоджень, які співставили з «нормативами»:

Фото 1:

Фото 2:

Як бачимо на фото 1, лущення помітно по всій площині відремонтованої дороги;

Фото 3:

Фото 4:

Майже непомітне є невелике зміщення асфальтного покриття (фото 3);

Фото 5:

Фото 6:

По цій дорозі їздять фури, асфальт не витримує навантаження, через що починає просідати (фото 5);

Фото 7:

Фото 8:

Фото 9:

Через неякісне облаштування тротуару (фото 7 та 8), поступово руйнуються краї дорожнього одягу. Не пройшов ще рік, а вже через тротуарну плитку росте трава.

Як бачимо, якість ремонту дороги могла бути кращою. За роки експлуатації дороги на ній почнуть з’являтися і інші види пошкоджень…

 Олег Кравчук, Влад Боднар

Коментарі

Залишити коментар