понеділок, 24 лютий 2020, 22:18
Новини

У Верховній Раді задумалися над вихованням тих, хто має творити історію країни

У Верховній Раді задумалися над вихованням тих, хто має творити історію країни

За останні роки сприйняття населенням вітчизняної законотворчості зазнало значних змін. Взірцем законотворчої гілки влади в країні завжди була Верховна Рада України. Свого часу народні депутати асоціювалися з освіченими людьми, що роблять важливі державні справи і несуть на собі тягар відповідальності за долю країни і людей. Але з часом ті ж нардепи задали інший тренд: політична корупція, некомпетентність, систематична відсутність на «робочому» місці, бійки, стрімке збагачення за державний кошт та аморальна поведінка. А згодом сталося так, що не тільки українці, але й самі обранці почали забувати про свої конституційні обов’язки і, що саме вони мають робити під куполом Верховної Ради.

Відображенням суспільної думки про роботу Верховної Ради стало перезавантаження законодавчого органу, коли люди готові були обрати будь-кого, аби людина не мала відношення до законотворчості чи влади в минулому. Натомість, чи побачили люди зміни, зокрема там,-де українці звикли черпати інформацію — в екрані телевізора?

Для того, щоб підвищити обізнаність наших громадян про діяльність Верховної Ради і народних депутатів, дати їм бачення не те, яке формується і показується телебаченням та покращити сприйняття Верховної Ради серед населення, і було створено в липні 2019 року власний освітній центр у Верховній Раді.

Лише за півроку роботи його відвідали понад 7 500 школярів з усіх регіонів України, які на власні очі побачили, що робить Верховна Рада, і поспілкувалися з народними депутатами особисто.

Тут і інтерактивні уроки про історію Верховної Ради та основи парламентаризму, тури приміщенням, майстер-класи з народними депутатами і навіть моделювання ухвалення законопроєкту.

Щоб потрапити в освітній центр, потрібно подати заявку на сайті Верховної Ради та сформувати групу 20-25 дітей і привезти їх з супроводжуючим дорослим. Освітній центр призначає час і дату, коли чекатимуть на дітей.

Але не так легко дітям приїхати в Київ до самої Верховної Ради, тому співробітники центру виїжджають в регіони і проводять навчання на місцях, розповідають про діяльність Верховної Ради України.

23-25 січня Освітній центр Верховної Ради України з проектом «Модельний круг» завітав в Хмельницький. За підтримки програми USAID «РАДА» кілька днів фахівці Освітнього центру знайомили з правовою основою діяльності Верховної ради підлітків, а фахівці проекту «РАДА» — помічників народних депутатів України від Хмельниччини.

23-го січня уроки пройшли для хмельницьких школярів Гімназії №2, що на проспекті Миру, а 24-го в Колегіумі № 16 на вулиці Грушевського. Така подія в обласному центрі відбулася вперше.

Коли діти дізнаються про те, що відбувається у Верховній Раді не з телевізора 

Сьогодні в Україні громадянська, парламентська освіта є дуже важливою, тому що багато наших громадян не розуміють, в чому функції, повноваження Верховної Ради, народних депутатів. Так як депутати представляють всіх нас, наші інтереси, ми повинні з самого малечку усвідомлювати для чого ми їх обираємо, щоб робити правильний вибір усвідомлених громадян, – розповідає Марина Терещук, керівниця Освітнього центру Верховної Ради України.

Центр діє лише півроку, але є величезний запит і від населення старшого віку, адже зараз навчають лише школярів та студентів.

Діти сприймають уроки з цікавістю. Вони починають більше розуміти. Цікаво дітям спілкуватися і з самими народними депутатами.

Дуже цікаво, захоплююче, така міні гра, щоб ми більше знали про Верховну Раду і самі прийняли участь у законотворчості, — в захваті від уроку Анастасія, учениця 10-Б класу Хмельницького колегіуму. А на запитання, чи з’явилося бажання стати депутатом, відповідає — Трошки…

Такий захід в Хмельницькому проводиться вперше. Враження позитивні, дітям цікаво. Це для дітей новий досвід, нові знання. На практичному занятті вони вчаться приймати рішення, обґрунтовувати, відстоювати і навіть суперечити під час «прийняття законів». Таким чином вони починають усвідомлювати і свою відповідальність, — ділиться враженнями завідувачка науково-методичного центру департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради Каліночкіна Юлія Михайлівна.

Закладаємо цінності через знання 

В цей час в Хмельницькому тренери програми USAID «РАДА» «посадили за парти» помічників нардепів, які представляють Хмельницьку область. Серед них як помічники мажоритарників, так і кількох списочників. Учасниками таких тренінгів свого часу були й помічники народних депутатів попереднього скликання.

Чи потребують вони знань, ми запитали у Оксани Киричук, тренерки програми USAID «РАДА».

Потребують. Тому, що, на жаль, помічниками народних депутатів ніхто не займається і їх майже ніхто не вчить. А запит такий є, — розповідає Оксана Киричук. — Завдання програми не навчити лише одного народного депутата чи лише одну команду, а міксувати вирівняти рівень знань усіх команд.

Як правило, кожен помічник займається однією ділянкою роботи і дуже часто нічого не знає про інші. Хтось працює зі зверненнями і не уявляє, що робить прес-служба, а прес-служба не знає, як працює керівник приймальні в окрузі, а керівник приймальні уявлення не має, що відбувається в Києві. Тому саме для них тренінг є розширенням знань не тільки про свою роботу, але й про роботу народного депутата. Навіть для досвідченого помічника тут є багато нової і корисної інформації.

Загалом програма РАДА працює не лише з помічниками народних депутатів, але й з самими народними депутатами. Є тренінги і по регламенту і по аналізу державної політики тощо.

Так, цей парламент найбільш молодий і найменш досвідчений, — погоджується тренерка Оксана Киричук. — Але, якщо говорити про бажання народних депутатів та їхніх помічників вчитися, то зараз ми бачимо тенденцію до того, що такий запит є і вони ці знання отримують.

А ми займаємося складанням таких пазликів, дуже дрібних, які в підсумку мають дати нам позитивну картину успішного парламенту, який результативний, який завжди прозоро працює з виборцями, і при цьому генерує і приймає якісні законопроекти, додає пані Оксана. – Адже вчитися повинен кожен, не дивлячись на статус, незалежно від віку і тої сфери діяльності, якою займається.

Данило Ясинський

Коментарі

Залишити коментар