п'ятниця, 19 липень 2024, 15:38
Ваші права

За сприяння Уповноваженого поновили право жительки Хмельниччини на перерахунок плати за послуги з теплопостачання

За сприяння Уповноваженого поновили право жительки Хмельниччини на перерахунок плати за послуги з теплопостачання

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернулася жителька Хмельниччини зі скаргою на теплопостачальну організацію, яка за твердженням заявниці надає неякісні послуги з постачання теплової енергії та не здійснює перерахунок плати за вказану послугу.

Заявниця повідомила, що протягом опалювального періоду 2022-2023 років температура повітря в її квартирі була нижче встановленої норми + 18 градусів за Цельсієм. У період сильних морозів температура повітря в квартирі становила від +12 до +16 градусів за Цельсієм.

З метою проведення перевірки якості наданих послуг та здійснення перерахунку плати заявниця звернулася до теплопостачальної організації, однак такий перерахунок не проведений.

Як пояснили в Уповноваженого, відповідно до Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1145, споживач має право звернутися до виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку з претензією про невідповідність кількісних та/або якісних показників послуг усній формі особисто, за допомогою телефонного зв’язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг).

Згідно з Порядком проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2010 р. № 151, у разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їхніх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець проводить перерахунок розміру плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг.

Уповноваженим було відкрито провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина, в межах якого надано рекомендації органу місцевого самоврядування за місцем проживання заявниці, який відповідно до статті 13 Закону України «Про теплопостачання» здійснює контроль за забезпеченням споживачів тепловою енергією відповідно до нормативних вимог, провести відповідну перевірку та вжити заходів щодо забезпечення прав заявниці як споживача послуги з постачання теплової енергії.

Згідно з отриманими від органу місцевого самоврядування поясненнями, у березні 2023 року за заявою заявниці теплопостачальною організацією проведено замір температури повітря у квартирі та встановлено, що температура повітря не відповідала встановленим нормам, оскільки відбувалися втрати тепла через стелю.

Наразі заявниці зменшено рахунок на оплату послуги з постачання теплової енергії.

Також теплопостачальною організацією взято на контроль питання щодо проведення перевірки температурного режиму в квартирі заявниці в наступному опалювальному періоді 2023-2024 років.

Таким чином, за результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявниці на перерахунок плати за отримання неякісної послуги з постачання теплової енергії поновлено.

Коментарі

Залишити коментар