субота, 7 грудень 2024, 13:18
Ваші права

Що робити, коли продавець не має здачі

Що робити, коли продавець не має здачі

Це вже далеко не перший випадок, коли я бачу, що продавець, який «не має здачі» (решти), відразу іде в наступ на покупця: в мене немає копійок; дайте дрібних грошей; будете мені винні; я вам буду винна. В кращому випадку – якось занесете. Але знаю про випадки, коли такий продавець не продасть вам нічого. Особливо, якщо купуєте вранці.

Дехто одразу біжить шукати копійки, намагається розміняти купюри в таких же неприступних продавців без дрібних грошей, потім шукає інший магазин, потім плює на все і йде.

Думаю, не мені розповідати хмельничанам про проблему відсутності в продавця решти, яка в один момент чомусь стає саме вашою проблемою. Не витримала і я. Десь з місяць назад таки знайшла роз`яснення в нашому Законодавстві.

Виявляється, що відсутність решти (здачі) не є вашою проблемою. Це навіть не є проблемою продавця. Це – підстава для притягнення його до адміністративної відповідальності.

Тепер зрозуміло, що коли продавець зізнається вам в тому, що «не має здачі», він вже «розписався» в скоєні правопорушення

«В підпункті 2.13 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України № 637 визначено, що підприємства та підприємці мають забезпечувати наявність у касі банкнот і монет для видачі здачі. Відсутність такої розмінної монети є підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст.164-2 КУпАП, що загрожує посадовим особам підприємства штрафом на суму від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ). А це на сьогодні, від 136 до 255 грн.»

Тепер зрозуміло, що коли продавець зізнається вам в тому, що «не має здачі», він вже «розписався» в скоєні правопорушення. В цьому випадку можна сміливо дзвонити на 102 і викликати поліцію, яка зобов`язана зафіксувати правопорушення. В подальшому правоохоронці передають матеріали до Державної фінансової інспекції (колишня КРУ), яка має скласти відповідний протокол.

Вважаю, візиту одного такого клієнта до магазину (будь-якого закладу торгівлі, послуг, тощо) вистачить, щоб керівництво щовечора не забирало касу «під нуль», а залишало достатньо дрібних коштів на «здачу».

Але чи робити це, вирішуйте самі – адже саме вам потім заходити до того магазина щодня…

Наталія Пасічник, член правозахисної громадської організації «Юридично-Інформаційний Центр»

Коментарі

  • В мене питання, з яких пір люди які працюють продавцями стали такими безхребетними, шо де не шаг так вони винні?!, Бидла серед покупців вище даху, але і тут винен продавець... В цю сферу обслуговування ніхто не хоче йти, дівчата працюють по 15 годин без вихідних по 5-7 тижнів для того щоб якесь розумне в 8 ранку в банкоматі зняло 1000 грн і приперлось в магазин за 0.3 грам чогось... А якщо немає здачі, то як виявилось він підписав собі вирок. Пані Наталя а для покупців грані є?! Чи ви всі перед тим як зайти в магазин корони вдягаєте?! Може хвате вже вішати на тих продавців все попало, може почати з людей?, куди бігти продавцю гроші міняти?! І як вона/він покине магазин, ну шо за бред!, чому ж тільки продавці винні в усьому, як кінцева станція..
    Матеріал повне ДНО!!!

  • Я продавець у маленькому дворовому магазинчику. З 9 ранку до мене йдуть усі, кому треба розміняти гроші. Купують якусь дрібничку на 20-20 грн і дають 500/1000 купюру.
    Термінал є, але ж цому/їй конче треба розміняти гроші о дев'ятій ранку.
    Питання до наших законодавців: може треба якось захистити продавця також?
    Покупець розбив пляшку коньяку - проблема продавця, покупець хоче розміняти гроші - проблема продавця.
    Чому?
    • Повністю з Вами солідарна!
  • Якщо ми будем боятись те робити, то нам безкарно здачі зовсім не будуть давати посилаючись на відсутність копійок.

    • Все що ви добре навчились , за своє життя, так це скаржитись!

Залишити коментар