вівторок, 7 квітень 2020, 03:44
Ваші права

Що робити, якщо під час карантину сталася аварійна ситуація з водопостачанням?

Що робити, якщо під час карантину сталася аварійна ситуація з водопостачанням?

До реформи ЖКГ з приводу будь-якого питання стосовно комунальних послуг, ремонтів в будинку чи навіть в квартирі, хмельничани зазвичай зверталися до житлово-експлуатаційних контор – ЖЕКів. 

Не завжди такі звернення залишали після себе позитивні спогади, але людям не було куди діватися. Після реформи, окрім ЖЕКів, з’явилося багато суб’єктів ринку комунальних послуг і не завжди було зрозуміло, хто і за що має відповідати та з чиєї кишені оплачується. В травні 2019 року остаточно вступив в силу Закон України Про житлово-комунальні послуги, який ліквідував ЖЕКи та визначив не тільки перелік послуг, які відносяться до комунальних, але й визначив хто саме за яку послугу відповідає.

Тепер чимало питань у хмельничан виникає у тих випадках, коли у будинку стається аварійна ситуація. Особливо це стосується мереж водопостачання чи водовідведення. Часто, за звичкою, мешканці будинків при будь-яких негараздах з цими мережами телефонують на аварійно-диспетчерську службу МКП «Хмельницькводоканал». Але, не всім відомо, у чиїй компетенції проведення ремонтних робіт в тому чи іншому випадку. 

Розповідаємо про те, хто відповідає за обслуговування систем, що таке зовнішньо- та внутрішньобудинкові системи та куди необхідно звертатися відповідно до ситуації.

 У чому різниця між зовнішніми та внутрішніми системами?

Зовнішні мережі — це ті мережі, які знаходяться поза межами житлового будинку включно до місця входу (стіни) у житловий будинок. Звідти вже починаються Внутрішньобудинкові мережі — мережі, які знаходяться в межах будинку. 

 Хто чим займається?

Відповідно до поділу мереж на зовнішні та внутрішні, розмежовується і відповідальність за їх обслуговування. І тут варто звернутися до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», статею 13 якого визначено, як, залежно від функціонального призначення, поділяються житлово-комунальні послуги.

Крім цього, Типовим договором про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 712, визначено, що послуга з управління багатоквартирним будинком включає у себе обслуговування внутрішньобудинкових систем. Таким чином, обслуговування внутрішньобудинкових мереж водопостачання та водовідведення здійснюється балансоутримувачем відповідного багатоквартирного будинку, яким може бути:

  управляюча муніципальна компанія (УМК);

-   житлово-експлуатаційне об'єднання (ЖЕО);

-   об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ);

-   інша керуюча компанія, установа, об'єднання, до компетенції якої належить управління багатоквартирним будинком.

Відповідно, зовнішні мережі водопостачання та водовідведення обслуговує МКП «Хмельницькводоканал» як підприємство, що надає послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення. Виключенням можуть бути роботи, які виконуються по договору з організацією, що обслуговує будинок.

Дійсно не кожна обслуговуюча компанія може дозволити утримувати відповідних фахівців, тому, наприклад, ОСББ, може заключати договір з КП «Хмельницькводоканал» на обслуговування внутрішньобудинкових мереж або проведення ремонтних робіт. Тоді і в тарифах за послуги з утримання будинків додасться вартість такого договору чи конкретно виконаної роботи підрядником. 

Куди звертатися у разі необхідності?

Якщо аварійна ситуація сталася на мережах усередині багатоквартирного житлового будинку, то варто звернутися до організації, яка займається обслуговуванням даного житлового будинку. 

Якщо ж усередині будинку усе гаразд, а проблема з постачанням води існує, то саме в такому випадку варто звернутися до аварійно-диспетчерської служби МКП «Хмельницькводоканал» за номерами телефонів:

(0382) 78-75-10,

1567 та

067 310 87 37.

 

Коментарі

Залишити коментар