понеділок, 4 липень 2022, 11:34
Ваші права

Подорож не за планом: спізнились на потяг чи забули квиток – що робити?

Подорож не за планом: спізнились на потяг чи забули квиток – що робити?

Під час подорожі можливі різні ситуації. Та більшість із них можна вирішити. Що робити, якщо залишили вдома квитки, спізнилися на потяг або ж забули свої речі у вагоні, розповідають юристи системи безоплатної правової допомоги.

Повернути квиток чи подовжити строк його дії

Законодавством України передбачені права та певні обов’язки пасажирів залізничного транспорту. Так, пасажир має право:

  • зробити одну зупинку в дорозі з подовженням строку дії проїзного документа не більше ніж на 10 діб після відправлення поїзда, з яким він прибув на станцію переривання поїздки, а в разі хвороби – в термін не пізніше 10 діб після закінчення лікування, після пред’явлення медичної довідки з місця лікування чи лікарняного листа;
  • на заміну проїзних документів чи повне повернення їх вартості у разі виявлення будь-яких неточностей у їх оформленні з вини залізниці;
  • повернути проїзний документ і одержати назад повну або часткову вартість квитка – залежно від часу, який залишися до відправлення потягу, якщо плани щодо мандрівки змінились, а квиток вже було придбано.

Пошкоджений квиток може бути поновлений суб’єктом господарювання, який його продав, у разі збереження на проїзному документі інформації в обсязі, достатньому для його ідентифікації. Загублені чи викрадені проїзні документи не поновлюються.

Винятком є проїзні документи, оформлені через мережу Інтернет. У цьому випадку пасажир має можливість повторно роздрукувати проїзний документ в особистому кабінеті користувача (за умови, що даний проїзний документ попередньо не був роздрукований на бланку проїзного документа встановленого зразку у касі).

Спізнились на потяг або ж переплутали потяги

Якщо пасажир запізнився на потяг з особистих причин, то повернути кошти за невикористаний проїзний документ можна лише не більше ніж через годину після відправлення поїзда, отримавши 10% вартості квитка і плацкарти (частина вартості проїзду, змінювана залежно від категорії вагона, поїзда, що компенсує витрати на підготовку в рейс та обслуговування вагона).

Повернення вартості проїзду відбувається при наявності оригіналів проїзних документів. Повернення проїзного документа однієї особи після відправлення поїзда здійснюється на підставі документа, що посвідчує особу, прізвище та ім’я якої зазначено в проїзному документі.

Якщо пасажир помилково сів у поїзд не того напрямку, що вказаний у проїзному документі, то він повинен зійти на найближчій станції. У цьому разі начальник поїзда складає акт, який дає право пасажиру безоплатно повернутися до станції відправлення поїзда без оплати проїзду.

Якщо через це після повернення на станцію відправлення пасажир не встиг на поїзд, зазначений у проїзному документі, то він пред’являє проїзний документ та акт загальної форми для поновлення дійсності квитка. При цьому вартість плацкарти нового квитка пасажиром сплачується.

Забули речі у вагоні

Щоб повернути забуті у вагоні речі, потрібно звернутися до начальника станції із письмовою заявою. Керівник станції, своєю чергою, негайно подає службову телеграму начальнику поїзда або начальнику станції на шляху прямування поїзда,-де є можливість зняти речі черговим по вокзалу. У телеграмі вказується номер вагона і місце, яке займав пасажир, опис забутих речей, вимога про перевезення їх до станції, зазначеної власником, чи інша вимога.

При одержанні речей пасажир повинен сплатити перевізнику належні платежі (за зберігання, упакування, перевезення за тарифом багажу при потребі), а також видати розписку довільної форми про одержання речей із зазначенням в ній свого постійного місця проживання, серії та номера паспорта або іншого документа, що посвідчує особу.

Непорозуміння між пасажирами та працівниками залізниці

Всі суперечки і непорозуміння, які виникають між пасажирами та працівниками залізниці, розв’язуються на станції начальником станції або начальником вокзалу, в поїздах під час руху – начальником поїзда (старшим стюардом).

Якщо пасажир не згоден з рішенням начальника станції, вокзалу чи начальника поїзда (старшого стюарда), це рішення може бути оскаржене відповідно до законодавства.

Коментарі

Залишити коментар