четвер, 20 червень 2024, 04:53
Новини

У громад Хмельниччини можуть забрати ПДФО із зарплат військових

У громад Хмельниччини можуть забрати ПДФО із зарплат військових

Вилучення податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), який надходить до місцевих бюджетів від зарплат військовослужбовців, ослабить громади, позбавить їх можливості допомагати силам оборони та надавати якісні послуги жителям, і при цьому не принесе жодних плюсів для Об’єднаних сил Збройних сил України.

На цьому наголошують радниця голови Асоціації міст України з муніципальних питань, народна депутатка Оксана Продан та Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан. »Чи достатньо в держави коштів? Ні. Чи стане їх більше, якщо заберуть військовий ПДФО у місцевого самоврядування? Ні. Потрібно допомагати тим, хто працює, хто фінансує оборону й захист із першого дня війни, у кого 64% ПДФО використовуються прозоро», — пишуть експерти.

Вони підкреслюють, що витрати місцевих громад значно відкритіші для контролю як громадян, так і контролюючих підрозділів, а отже, менш корупційні.

Консультант із бюджетних питань Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Гриневич повідомив, що АМУ отримала докладні дані від 36 громад Хмельницької області із 60, — вибірка понад 50%. ПДФО цих громад на Хмельниччині за фактом 2022 року і планом 2023-го сумарно становитиме 11,7 млрд грн.

Майже половина податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), який надходить до місцевих бюджетів від зарплат військовослужбовців, всупереч відсутності законодавчого дозволу, була перерахована на безпеку та оборону країни. Зокрема, сумарно витрати з бюджетів українських громад, пов’язані з безпекою та обороною, становлять 52,28 млрд грн. »На Хмельниччині для допомоги Об’єднаним силам ЗСУ, громади безпосередньо виділили станом на зараз 562 400 000 грн, у тому числі перерахували пряму фінансову допомогу в розмірі 432 700 000 гривень», — інформує фахівець регіонального відділення АМУ.

Зокрема:

  • Хмельницька міська територіальна громада – 324 400 000 грн;
  • Кам’янець-Подільська міська територіальна громада – 53 700 000 грн;
  • Старокостянтинівська міська територіальна громада – 19 200 000 грн;
  • Маківська сільська територіальна громада – 8 000 000грн:
  • Городоцька міська територіальна громада – 6 600 000 грн;
  • Меджибізька селищна територіальна громада – 5 000 000 грн.

Також купили обладнання і техніки на 129 700 000 грн:

  • Нетішинська міська територіальна громада – 29 300 000 грн;
  • Хмельницька міська територіальна громада – 9 700 000 грн;
  • Красилівська міська територіальна громада – 6 000 000 грн;
  • Старокостянтинівська міська територіальна громада – 5 100 000 грн.

Вклали кошти сільських, селищних, міських бюджетів у купівлю військових облігацій (ОВДП) на 600 700 000 грн:

  • Хмельницька міська територіальна громада – 600 000 000 грн;
  • Деражнянська міська територіальна громада – 700 000 грн.

Виділили на облаштування військових ліній захисту 4 400 000 грн:

  • Старокостянтинівська міська територіальна громада – 1 500 000 грн;
  • Славутська міська територіальна громада 1 100 000 грн;
  • Деражнянська міська територіальна громада 870 700 грн.

Також Юрій Гриневич проінформував, що крім цього, через воєнні дії, для безпеки жителів, на створення й ремонт укриттів витрачено 249 900 000 грн:

  • Хмельницька міська територіальна громада – 143 600 000 грн;
  • Старокостянтинівська міська територіальна громада – 40 400 000 грн;
  • Городоцька міська територіальна громада – 17 000 000 грн;
  • Красилівська міська територіальна громада – 7 300 000 грн;
  • Славутська міська територіальна громада – 8 200 000 грн;
  • по 5 000 000 грн – Дунаєвецька територіальна громада та Кам’янець-Подільська міська територіальна громада;
  • по 2 000 000 грн – Полонська міська територіальна громада, Солобковецька територіальна громада, Маківська сільська територіальна громада.

На терміновий ремонт зруйнованих обстрілами інфраструктурних об’єктів — 30 300 000 грн:

  • Хмельницька міська територіальна громада – 12 600 000 грн;
  • Старокостянтинівська міська територіальна громада – 10 700 000 грн;
  • Городоцька міська територіальна громада – 3 000 000 грн.

На забезпечення проживання внутрішньо переміщених осіб — 159 000 000 грн:

  • Хмельницька міська територіальна громада – 115 700 000 грн;
  • Старокостянтинівська міська територіальна громада – 5 400 000 грн;
  • Городоцька міська територіальна громада – 6 200 000 грн;
  • Чорноострівська територіальна громада – 11 000 000 грн;
  • по 2 000 000 грн – Дунаєвецька територіальна громада, Славутська міська територіальна громада, Теофіпольська селищна територіальна громада, Строушицька територіальна громада.

«Тож сумарно витрати з бюджетів громад Хмельниччини, пов’язані з безпекою та обороною, становлять 1, 606 млрд грн. І це лише прямі перерахування з місцевих бюджетів, без знайдених благодійних, спонсорських і донорських коштів на паливо, дрова, запчастини й дрони», — підсумував консультант із бюджетних питань Хмельницького РВ АМУ.

Податок на доходи фізичних осіб із зарплат військовослужбовців покликаний забезпечити необхідні їм послуги від влади, зокрема перекрити потреби їхніх родин, забезпечивши належні умови життя їхнім рідним, батькам і дітям. В тому числі це стосується і місцевого самоврядування, яке отримує дві третіх цього податку.

Спираючись на дані від 754 громад із 1470, тобто понад 50% усіх в Україні, включно з обласними центрами, що перебувають зараз під контролем України, представники Асоціації міст України вказують, що за 2022–2023 роки на забезпечення делегованих повноважень органи місцевого самоврядування ці ж 754 громад, без компенсації з державного бюджету, витратили 27,2 млрд грн, у тому числі на оплату праці медичних працівників — 5,23 млрд, на погашення дефіциту освітньої субвенції — 4,51 млрд, на пільгові перевезення — 9,59 млрд, на утримання ПТУ — 7,87 млрд грн. Окремо органи місцевого самоврядування витратили 62,4 млрд грн власних ресурсів на підтримку підприємств критичної інфраструктури та стримування тарифів на тепло і воду для громадян. Тобто на забезпечення гарантованих державою витрат.

«Держава не виконує перед громадянами своїх зобов’язань, визначених законами. Це робить місцеве самоврядування з коштів, які надходять з податків. Вилучення коштів із бюджетів громад не передбачає з боку держави визначення якихось джерел для фінансування передбачених законом витрат, отже, призведе до колапсу життєво необхідних систем надання послуг жителям усіх територій», — підкреслюють експерти.

За 2022–2023 роки на забезпечення делегованих повноважень 36 громад Хмельниччини, без компенсації з державного бюджету, витратили 1.168 млрд грн, у тому числі на оплату праці медичних працівників — 136,3 млн грн:

  • Хмельницька міська територіальна громада – 68 000 000 грн;
  • Кам’янець-Подільська міська територіальна громада- 17 900 000 грн;
  • Старосинявська територіальна громада – 9 300 000 грн.

На погашення дефіциту освітньої субвенції – 437 500 000 грн:

  • Хмельницька міська територіальна громада – 210 600 000 грн;
  • Кам’янець-Подільська міська територіальна громада – 80 100 000 грн;
  • Нетішинська міська територіальна громада – 25 000 000 грн;
  • Ізяславська міська територіальна громада – 15 500 000 грн.

На пільгові перевезення — 259 400 000 грн:

  • Хмельницька міська територіальна громада –130 800 000 грн;
  • Кам’янець-Подільська міська територіальна громада – 12 400 000 грн;
  • Славутська міська територіальна громада – 2 900 000 грн.

На утримання ПТУ Хмельницька міська територіальна громада скерувала 334,9 млн грн.

Хоча доходів від військового ПДФО за два роки для усіх громад України заплановано 116,72 млрд грн. Ці дані відображено в діаграмі.

Розмір отриманого ПДФО в розрізі ПДФО з утримання військовослужбовців та правоохоронців у громадах Хмельниччини, за фактом 2022 року і планом 2023-го сумарно становитиме 3,6 млрд грн.

Водночас 65,78 млрд гривень із місцевих бюджетів громад України у кінці 2022 року «згоріли», або ж просто були перераховані в держбюджет і перекрили його дефіцит, через обмеження у використанні коштів, запроваджені постановою Кабміну №590 з 24 лютого 2022 року.

«Саме так може „згоріти“, «згорнутися», «схлопнутися» і військовий ПДФО, якщо буде вилучений із місцевих бюджетів. Адже податок цей фактично сплачують не військовослужбовці, а державний бюджет. … Якби військовий ПДФО не надходив до бюджетів громад у 2022–2023 роках, ніхто не знав би про використання цих коштів, як не знає ніхто про решту ПДФО з утримання військовослужбовців», — підкреслюють в АМУ.

Коментарі

Залишити коментар