неділя, 19 серпень 2018, 00:32
Суспільство

Спростовуємо міфи про медреформу

Спростовуємо міфи про медреформу

Міф 1. Лікар підписує декларації лише з тими пацієнтами, що проживають на його дільниці.
Ви можете обрати будь-якого лікаря, незалежно від вашої прописки чи місця проживання. Єдина причина, з якої лікар може відмовити вам у підписанні декларації – він вже має оптимальну кількість пацієнтів  (для терапевта – 2000, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900). Тому не варто надто довго зволікати з вибором, адже хороші спеціалісти швидко наберуть собі пацієнтів.
Ви можете обрати свого лікаря з іншого району чи навіть іншого міста. Проте вам буде зручно, якщо він практикує поблизу вашого дому або місця роботи, адже до нього потрібно буде звертатись не лише за медичною допомогою, але й за довідками, направленням до інших спеціалістів тощо.


Міф 2. Декларацію з лікарем треба підписати якнайшвидше, бо потім за це доведеться платити.
Кінцевого терміну підписання декларації немає. Це не обов’язково робити саме в квітні. Її можна підписати будь-коли, наприклад, під час вашого найближчого візиту до лікаря. І, звісно, жодних коштів за це сплачувати не потрібно.
Термін дії декларації з лікарем необмежений. Вона діє до того часу, доки ви не вирішите підписати декларацію з іншим лікарем, якщо з якихось причин захочете його змінити. В такому випадку попередня декларація анулюється автоматично, вам не потрібно приходити до свого попереднього лікаря.


Міф 3. Люди, що не можуть особисто прийти до лікаря для підписання декларації, залишаться без меддопомоги.
Якщо людина фізично не може завітати до лікаря, щоб підписати з ним декларацію, це може зробити її законний представник. Окрім того, декларацію не обов’язково підписувати зі стаціонарного комп’ютера. Уповноважений працівник медзакладу може приїхати до вас додому та використати ноутбук або планшет для заповнення декларації.
Також найближчим часом Міністерство охорони здоров’я запустить онлайн-кабінет пацієнта,-де можна буде підписати декларацію з лікарем онлайн, не виходячи з дому.
У будь-якому разі без допомоги ніхто не залишиться, до кінця року такі пацієнти можуть обслуговуватися у своїх дільничних лікарів та користуватися усіма видами медичної допомоги.


Міф 4. Ви не можете обрати свого лікаря, бо в медзаклад не завезли бланки декларацій.
Паперових бланків декларацій не існує. Декларація з лікарем має бути заповнена в електронному вигляді уповноваженим працівником медзакладу. Лише після цього вона роздруковується, і ви підписуєте її в двох примірниках, один з яких забираєте з собою, інший залишається у лікаря. Якщо вам дають заповнити бланк декларації від руки – вона фейкова.


Міф 5. Ваш лікар відтепер не буде приїжджати на виклик додому.
Виклик додому входить до переліку послуг вашого лікаря. Але визначати, чи є необхідність їхати на виклик, лікар буде за медичними показами. Він може надати вам консультацію телефоном або запросити вас приїхати в амбулаторію. При цьому віддаленість місця перебування пацієнта від медичного закладу не є причиною для відмови лікаря приїхати на виклик.


Міф 6. Якщо ви не підписали декларацію, лікар вас не обслуговуватиме.
Медзаклади будуть отримувати фінансування одночасно і за пацієнтів, які підпишуть декларації з лікарями, що у них працюють, і за пацієнтів, які були закріплені за ними раніше. Тому відмовити вам у наданні допомоги через те, що ви не підписали декларацію з лікарем, не мають права.


Міф 7. Ви не зможете підписати декларацію з лікарем, якщо не маєте паспорту, ідентифікаційного коду чи мобільного телефону.
Якщо з об’єктивних причин ви не маєте паспорта громадянина України декларацію можна підписати за іншими документами — тимчасовим посвідченням громадянина України, посвідкою на постійне проживання в Україні, посвідченням біженця, посвідченням особи, яка потребує додаткового захисту.
Якщо ви не маєте ідентифікаційного коду з релігійних або інших переконань, у декларацію з лікарем заносяться лише ваші паспортні дані.
Якщо ви не маєте мобільного телефону, лікар має відсканувати ваш паспорт та код і надіслати їх в систему.

В разі термінового звернення за роз`ясненнями цілодобово працює Урядова гаряча лінія: 15-45 з будь-якого стаціонарного чи мобільного телефона.

Коментарі

Залишити коментар